fbpx
המצב הנוכחי
לא רשום
מחיר
390 ₪ ̶5̶2̶0̶ ̶

הקורס תיאוריה מעשית לגיטריסטים + להוציא אקורדים משמיעה

המטרות של הקורס הזה:

תוכן אקורדיון

ברוכים הבאים! אני שמח שהחלטתם להשקיע בעצמכם וללמוד את הקורס השלם, לפניכם קורס מעניין ומושקע שבסופו תגיעו לרמה חדשה של הבנת מוזיקה ונגינת מוזיקה, פנו לעצמכם זמן ושקט, ותשקיעו במוזיקאי/ת שבכם כל יום קצת.
אני מאחל לכם לימוד נעים ושתפיקו את המיטב מקורס זה 🙂

כמה הנחיות שיעזרו לכם להתמצא בקורס
– מתחת כל שיעור תמצאו את “המחברת שלי” בה תוכלו לכתוב הערות לעצמכם ולשמור אותם צמוד לשיעור, מומלץ להשתמש במחברת כטיוטה בחישובי מרווחים/סולמות או לכתוב בה משפטי מפתח שחשוב לכם לזכור (לצערי מהטלפון פחות נוח לעבוד עם המחברת)
–  המשימות לא נמצאות שם ליופי, חלק מהמטרות של קורס זה הוא להפעיל אתכם ברמת הנגינה והתיאוריה, ולפעמים עד שלא עושים משימות לא מבינים מה לא מבינים, אז תבצעו את המשימות ותשלחו לי, אני אהיה נחמד גם אם טעיתם במשהו 🙂

אני זמין לכל שאלה, לימוד נעים 🙂

תוכן הקורס

הרחב הכל
חלק 1: מרווחים מוזיקלים
חלק 2: האקורדים על צוואר הגיטרה
חלק 3: שמות התווים על צוואר הגיטרה
חלק 4: סולמות מוזיקלים
חלק 5: אצבועים, מחברים את התיאוריה לפרקטיקה
חלק 6: הקשר בין סולם ואקורדים
חלק 7: טרנספוזיציות והשימוש בדרגות הסולם

הקורס להוציא אקורדים משמיעה

תוכן הקורס

הרחב הכל

סילבוס הקורס תיאוריה מעשית לגיטריסטים + להוציא אקורדים משמיעה

חלק 1: מרווחים מוזיקלים

האקורדים שאתם כבר מכירים, הם בעצם תבניות לייצור אקורדים, איך זה עובד?

בואו נתחיל, האם יש נוסחה שתגלה לנו איך מנגנים את כל האקורדים המינורים והמז’ורים על גיטרה? כן! אבל כדי להבין אותה נצטרך ללמוד על מרווחים מוזיקלים

מהם מרווחים מוזיקלים, ומהם יחידות המדידה של מרווחים מוזיקלים?

מהו הכלל של מרווחים מוזיקלים בגיטרה, איך מנגנים מרווחים שונים בגיטרה, ולמה אנחנו צריכים לדעת איך נראים מרווחים מוזיקלים גם בפסנתר?

נעים להכיר, מעגל חצאי הטונים 😊

באמצעות המעגל נלמד איך מנגנים את כל האקורדים (המינורים והמז’ורים בינתיים) וגם את כל התווים על צוואר הגיטרה, 3 סיבות ללמה שווה לך ללמוד את כל האקורדים על צוואר הגיטרה + הדגמות

מהו מעגל חצאי הטונים ומה התפקיד שלו?

איך קוראים את מעגל חצאי הטונים, מה הוא מספר לנו, מהם הסימונים השונים בו. ואיפה הדו רה מי?

חלק 2: האקורדים על צוואר הגיטרה

איך ננגן את כל האקורדים המז’ורים בגיטרה

איך נשתמש במעגל החצאים כדי לנגן את כל האקורדים המז’ורים בגיטרה, כולל כאלה עם דיאז ובמול בעזרת החשיבה על צורות האקורדים המוכרות – כתבניות

שאלון: מה שם האקורד הזה? אקורדים מז’ורים

איך ננגן את כל האקורדים המינורים בגיטרה, הכלל החדש

איך נשתמש במעגל חצאי הטונים כדי לנגן את כל האקורדים המינורים בגיטרה, גם אקורדים כמו C#m או Ebm הכלל החדש, לאקורד יש בעצם 2 שמות, והשם השני נשאר איתו.

שאלון: מה שם האקורד הזה? אקורדים מינורים

ואיך ננגן אקורדים יותר מסובכים? כמו F#m7 או Bbmaj7 ?

העיקרון הוא אותו עיקרון, בואו נגלה איך נבצע אקורדים עם שמות מסובכים וארוכים

ככה נזכור בקלות איפה במעגל חצאי הטונים אין דיאזים ובמולים

ישנם 2 מקומות במעגל החצאים שבינם אין תו עם דיאז או במול, ככה נזכור אותם בקלות

נשתמש במה שלמדנו כדי לנגן שיר

מתרגלים נגינת שיר עם אקורדים מסובכים, בואו נשתמש בעקרונות שלמדנו כדי לנגן איתם שיר בפועל, נסו למצוא את האקורד הבא לפני שאני מגלה אותו.

הכי חשוב: בואו נתרגל!

2 תרגילים: 1: מתרגלים נגינת אקורדים על כל צוואר הגיטרה, תביאו גיטרה ונגנו יחד איתי את התרגילים, אחרי התרגולים האלה כבר תשלטו יותר טוב בשמות ומיקומי האקורדים תרגיל 2: מהו האקורד שאני מנגן? האם תוכלו לענות לפני שנגמר הזמן לתשובה?

משימה חדשה: בחנו את עצמכם, מה שם האקורד? (שאלון אמריקאי)

חלק 3: שמות התווים על צוואר הגיטרה

האם צריך לדעת את שמות התווים על צוואר הגיטרה?

כן! וזה ממש קל, 4 סיבות מרכזיות ללמה אתם צריכים לדעת את שמות התווים על צוואר הגיטרה

איך יש רק 12 שמות של תווים אם יש הרבה יותר מ 12 תווים בגיטרה?

וגם, מה המשמעות של דיאז ובמול, והאם נכון יותר להשתמש דווקא באחד מהם?

למה מעגל החצאים חוזר על עצמו דווקא אחרי 12 חצאי טונים ולא 20 או 9? מרווח האוקטבה הקסום

מאיפה מגיע השם אוקטבה? משמות המרווחים המוזיקלים! בואו רק נציץ על עוד כמה שמות מהמשפחה הזאת כמו סקונדה, טרצה, קוורטה, קווינטה, סקסטה, ספטימה, זה רק נשמע מפחיד 😊

מרווחי האוקטבות בגיטרה + מה הקשר בין ABC לבין דו רה מי

מה קורה כשמנגנים בגיטרה מנגינה במרווחים של אוקטבות? ואיך תשמע אותה המנגינה אם ננגן אותה במרווחים של אוקטבה פחות חצי טון? האם ABC הם דו רה מי? או שהסדר שלהם שונה, וגם איך נזכור בקלות מה שמות המיתרים הפתוחים בעזרת אסוסיאצית א-ב-ג-ד-ה

שאלון: שנבדוק אם הבנת את הקשר בין דו-רה-מי ל-ABC?

מהם שמות התווים על צוואר הגיטרה?

איך מוצאים שם של כל תו על צוואר הגיטרה בקלות באמצעות מעגל החצאים ושימוש בשיטת אבגדה, שיטות למציאה מהירה של תווים, תרגולים, ואיך תתאמנו על זה בעצמכם

להתמצא בשמות התווים על צוואר הגיטרה בקלות, שיטות זיכרון

איך מוצאים שם של כל תו על צוואר הגיטרה בקלות באמצעות מעגל החצאים ושימוש בשיטת אבגדה

שיטת המיתרים המקבילים: ככה תמצאו תווים על הגיטרה במינימום זמן

השיטה הזאת תחסוך לכם המון זמן ועצבים, בואו נלמד איך היא עובדת.

שאלון: בחן את עצמך: מהו שם התו במיתר_ סריג_?

בואו נתרגל יחד: התמצאות בשמות התווים על צוואר הגיטרה

3 תרגולים: תרגול 1: נגנו איתי את שמות התווים השלמים על צוואר הגיטרה.
תרגול 2: בוחן פתע: האם תוכלו לומר מה שם התו שאני מנגן לפני שאני מגלה? תמיד אפשר לעצור את הוידאו ולעשות חישוב מהיר.
תרגול 3 לא חובה, מיועד למתקדמים: נגינת כל תו 3 פעמים ב3 אוקטבות על 3 מיתרים

בואו (רק) נדבר על תווים ועל קריאת תווים

אל תדאגו, אנחנו לא באמת הולכים לכתוב או לקרוא תווים בקורס הזה, אבל אנחנו כבר מתעסקים במוזיקה נכון? אז בואו נסקור את הנושא, מתי ואיפה משתמשים בתווים, מהי חמשה, כתיבה על ובין שורות, שיטות לזכירה מהירה, וגם דוגמה לקריאת שיר מתווים

תווים, האם אנחנו צריכים את זה?

בואו נלמד כמה דברים בסיסיים על תווים, מה היתרונות והחסרונות שלהם? איפה משתמשים בתווים בעולם המוזיקה? מי סוג האנשים שיהיה להם קשה יותר או קל יותר לקרוא תווים, והאם אתם צריכים את זה?

איך עובדים תווים, חמשה, כתיבה על ובין שורות, שיטות לזכירה

החמשה, כתיבה על שורה ובין שורות, קווי עזר, איך נזכור בקלות מהם התווים שממוקמים על השורות ובין השורות בשפת הדו רה מי ובאנגלית

איך קוראים שיר מתווים: הצצה

דוגמה קלילה לקריאת שיר מתווים, השיעור אינו חובה, מהם הפרטים שלא למדנו על תווים?

חלק 4: סולמות מוזיקלים

מהם סולמות? והאם צריך ללמוד את זה?

האם סולמות זה חשוב? מהם היכולות שיפתחו בפניכם ברגע שתתחילו ללמוד סולמות? עד כמה סולמות שונים משפיעים על האווירה במוזיקה?

ככה נשמעים סולמות מוזיקלים: השוואה בין סולם מינורי, מז’ורי, מינור הרמוני, פנטטוני ופריגי

מה הדבר הראשון שעולה לכם כשאתם שומעים סולם מינור הרמוני? ואיך נשמע הסולם המז’ורי כשהוא מגיע אחרי המינורי? האם סולם פנטטוני הוא יותר בלוזי או יותר סיני? ככה סולמות שונים נותנים וייב שונה

סולמות! איך מייצרים סולם?

מהם הוראות ההכנה של סולמות, זה לא מסובך! נרכיב את סולמות Am, Gm, Em ועוד, מה המשמעות של כל חלק משם הסולם, השוואה בין סולמות לאקורדים ‘קרובי משפחה’

הוראות ההכנה של סולמות, ככה זה עובד

איך מכינים סולם? זה לא מסובך! בואו נחשוב על סולם כמו על מתכון, המצרכים הם הדברים שלמדנו עד כאן, וככה נראים הוראות ההכנה של הסולם, בונים לפי ההוראות את הסולם המינורי

מרכיבים עוד סולמות מינורים על הגיטרה, שם ראשון ושני של סולם

איך ננגן את סולמות Em, Am, Gm, Bm,  מה המשמעות של כל חלק בשם הסולם, בואו נשווה בין סולמות לאקורדים, אולי הסולם Em והאקורד Em הם קרובי משפחה?

#F  או Gb? במה נכון יותר להשתמש? + תרגילים

התשובה: זה משתנה לפי הסולם. נלמד ונתרגל את השמות הנכונים של דרגות הסולם, ונבין למה חשוב לדבר בשפה הנכונה

רק דיאזים או רק במולים, תרגול

המשך התרגול והכלל שבו בסולמות מינורים/מז’ורים לא יהיה גם דיאז וגם במול באותו סולם

משימה: כתוב וצייר סולם על מיתר אחד

כמה אחוזים מהמוזיקה שאתם מכירים מתנגנת בסולם אחד? + בואו נמציא סולם משלנו

לא תאמינו אבל אחוזים רבים מאוד, סיכום הכללים שלמדנו עד כה בקשר להוראות ההכנה של סולם, בואו ננסה להמציא מתכון לסולם בעצמנו, האם הסולם שלנו יצא מוצלח או מוזר? ומה הקשר למוזיקה של סרטי מד”ב

שאלון: בחרו את שמות הצלילים שמופיעים בסולם X מינור

הסולם המז’ורי, מרווחים ואופי

הסולם הדיפולטיבי והעיקרי בתיאוריה מוזיקלית, מה המבנה שלו? איך הוא נשמע? מה האופי שלו? האם הוא באמת שמח, או שהוא כזה רק בהשוואה לסולמות אחרים? דוגמאות משירים מז’ורים. האם נתמקד בסולם המז’ורי בקורס זה או בבן דודו המינורי, ומהם הסיבות לכך

חלק 5: אצבועים, מחברים את התיאוריה לפרקטיקה

אצבועים: כך ננצל את מבנה הגיטרה כדי לנגן סולמות באופן יעיל מדויק ומהיר

אצבועים, הדבר שיזניק את הנגינה שלכם לרמה הבאה, כך תנגנו סולמות על ‘טייס אוטומטי’, הסיבות לנגן במסגרת של אצבוע וההיגיון הטכני של תנועת האצבעות

3 סיבות לנגן באצבועים: דיוק ומהירות בנגינה, מנעד, וגוון הצליל

שלושת הסיבות ללמה בעצם לא יעיל לנגן על סולם אחד: דיוק ומהירות בנגינה, מנעד הצלילים, וגוון הצליל.
אז איך כן נכון לנגן סולמות? בואו נגלה

אצבוע של סולם מינורי, הטכניקה והתיאוריה מתחברים

ההיגיון הטכני שלפיו בונים את האצבוע, לזוז כמה שפחות עם הזרוע וכמה שיותר עם האצבעות.
בואו נבנה את האצבוע המינורי בשתי אוקטבות לפי כללי התיאוריה וגם לפי כללי הטכניקה שקבענו

אצבועים: היתרונות המשמעותיים של זיכרון שריר, אצבועים נוספים

הרווח הגדול מהנגינה באצבועים, לנגן את כל הסולמות המינורים, טרנספוזיציות ברגע, למדתם סולו אחד? עכשיו אתם יכולים לנגן אותו בכל הסולמות, איך זיכרון השריר משחק פה תפקיד מרכזי? הדגמות על סולמות ועל סולואים + אצבועים נוספים ושינוי באצבוע לסולמות שונים מהסולם המינורי

איך עובדים אצבועים אחרים, ואיך נשנה אצבוע כך שיהפוך לסולם אחר?

איך נאלתר בקלות עם אצבועים בסולמות מינורים שונים, ואיך נשנה את האצבוע כדי לנגן איתו את המינור הרמוני למשל? איך נראים אצבועים מינורים שונים, שעדיין מנגנים את אותו הסולם, וכמה הם שונים בכללים ובטכניקה, האם נכון “להעמיס” אצבועים?

שאלון: באיזה סריג נתחיל את האצבוע כדי לקבל את הסולם: __ ?

תרגול האצבוע המינורי, חשוב!

מתרגלים את נגינת האצבוע המינורי כדי ללמד את האצבעות שלנו את הדרך, ננגן את אותו האצבוע על כמה סולמות כדי שהאצבעות ילמדו את רוחב הסריגים המשתנה בין סולמות

תרגול למתקדמים, תרגיל סיקוונסים על אצבוע מינורי

מנגנים את הסולם באצבוע לפי נוסחה שאמנם קלה להבנה, אבל מאוד מועילה לאצבעות

חלק 6: הקשר בין סולם ואקורדים

הקשר בין סולם לבין אקורדים: לכל שלב בסולם יש אקורד משלו

3 סיבות ללמה חשוב ללמוד את זה: זה עוזר להוציא אקורדים משמיעה, זה עוזר גם לזכירה יעילה של אקורדים של שירים, ואפילו מפתח את השמיעה המוזיקלית. בואו נמצא את האקורדים של כמה סולמות

האקורדים של הסולמות, למה צריך לדעת את זה?

למה צריך ללמוד את זה? 3 סיבות לפחות: זה עוזר להוציא אקורדים משמיעה, זה עוזר לזכור אקורדים של שירים, זה מפתח את השמיעה המוזיקלית (כן כן)
איך עובד הקשר בין הסולם לאקורדים, בואו נמצא את האקורדים לכמה סולמות ראשונים.

תרגול: מציאת הדרגות והאקורדים של סולם  Dm 

בואו נעשה את הדרך מההתחלה עד הסוף, נמצא את התווים של הסולם לפי נוסחת המרווחים, ואז את האקורדים של הסולם. כמה במולים יש בסולם Dm? בואו נקשיב לסולם ואז לאקורדים בסדר עוקב, האם שמעתם דמיון ביניהם?

תרגול מציאת אקורדים של סולמות + הדרכה על תרגול עצמי

הפעם נמצא את האקורדים של סולם Fm, למה הוא נחשב למסובך יותר, כמה סימני היתק יש לו? ואיך תתרגלו את זה בעצמכם.

דף לעבודה עצמית: מהם האקורדים של הסולמות?

האקורד המוקטן (Dim) והאקורד החצי מוקטן (m7b5)

האקורד של הדרגה השניה, מה הסאונד שלו, מהן האפשרויות לנגן אותו, ומה הכלל יוצא הדופן שמתקיים רק באקורד Dim7?

איך תזכרו ותנגנו בעל פה הרבה יותר שירים בגיטרה, ומה הקשר לטרנספוזיציות

5 סיבות טובות לשלוט בטרנספוזיציות ואיך זה ישפיע על היכולות שלך כנגן וכמוזיקאי, מהשתלבות כנגן בלהקה ועד למציאת הסולם הכי טוב לחבר’ה מסביב למדורה. איך תשנו את המחשבה שלכם ממחשבה חובבנית למקצועית, באופן שבו תוכלו לזכור הרבה יותר אקורדים של שירים, ללמוד מהר יותר שירים חדשים, ואיך כל זה קשור לפיתוח שמיעה מוזיקלית

שיטת מספרי הדרגות, איך זה עובד? ואיך זה מפתח את השמיעה המוזיקלית?

איך המעבר לחשיבה במספרי הדרגות משפיע על פיתוח השמיעה המוזיקלית שלכם, ובאיזה שלב תפסיקו להסתמך על לזכור אקורדים ותתחילו לחזות מה אמור להיות האקורד הבא

שיטת מספרי הדרגות, ככה זה עובד

אחרי שעשיתי את ה”העתק” אני צריך להחליט באיזה סולם עושים את ה”הדבק” מהם התרחישים האפשריים? האם יש חשיבות לנגן שיר בסולם המקורי שלו?

שיטת מספרי הדרגות ופיתוח שמיעה מוזיקלית

איך צורת החשיבה הזאת גורמת לפיתוח השמיעה המוזיקלית, ככה תהיו בטוחים יותר מה האקורד הבא בשיר.

חלק 7: טרנספוזיציות והשימוש בדרגות הסולם

תרגול טרנספוזיציות: שיוך אקורדים למספרי הדרגות בסולמות אחרים

ניקח שיר, נכתוב את האקורדים שלו כדרגות, ואז נשייך את הדרגות לסולמות אחרים, ככה תקנו את השליטה בטרנספוזיציות

תרגול טרנספוזיציות: איך נכון לעבוד? להתמחות בסולם אחד כל פעם

חשוב לא להתפזר, הכרתם טוב דרגות של סולם אחד? תוסיפו עוד אחד, המשך תרגול, מדביקים את מספרי הדרגות על סולם Dm, נסו לעצור את הוידאו ולוודא שאתם מבינים את המשך השיר לפני שאני מגלה אותו

תרגול טרנספוזיציות: טרנספוזיציה מסולם Am לסולם F#m

טרנספוזיציה מסולם Am לסולם F#m, הפוזיציות של האקורדים מייצרות מתחים חדשים ומעניינים, ואיך שינוי הסולם משפיע על גובה השירה

טרנספוזיציות: הדרכה על תרגול עצמי בדפי העבודה

בואו תעשו את זה בעצמכם, המירו את 2 השירים שמופיעים בדפי העבודה לסולמות הכתובים לכם, המירו גם את השירים שכתובים בצורה של מספרי הדרגות ללא האקורדים, סיימתם? שלחו לי את התוצאות וקבלו ציון 😊

משימה1: ביצוע טרנספוזיציה לשיר

משימה 2: ביצוע טרנספוזיציה באמצעות דרגות הסולם

הקורס להוציא אקורדים משמיעה – גרסה חינמית

להוציא אקורדים משמיעה: השיטות להוצאת האקורדים משמיעה

איך מוציאים אקורדים משמיעה בשיטות השונות, מה הקשר לתפקיד הבס בשיר, ובאיזה שיטה אנחנו הולכים לעשות את זה? האופי השונה של כל דרגה בסולם וצעדים ראשונים של התמצאות בזה

מוציאים משמיעה את השיר הראשון, חקירת נקודות מעברי האקורדים

באיזה דרגה יתחילו רוב השירים? מגלים את נקודות המעבר בין האקורדים, איזה אקורד נשמע כמו טעות גמורה ואיזה אקורד נשמע מאולץ? המרכז הטונלי – נקודת המוצא, ומה האופי של הדרגה החמישית

מוציאים משמיעה את הפזמון, השיר הולך למחוזות חדשים

איזה אקורד נותן ליווי מתוחכם, ואיזה אקורד מלווה באופן ‘טיפש’ יותר, ואיזה טוויסט קיבלנו בסוף הפזמון? “שיר הוא כמו ילד שמשחק בגינת משחקים” למה הכוונה?

מוציאים משמיעה את השיר הבא: מגלים אופי חדש של ליווי

ישנם הרבה דרכים בהם אקורדים מלווים שיר, נפגוש כמה מהם, מה יש לשיר הזה נגד הדרגה הרביעית? האם ישנם אקורדים “סופר נכונים” וכאלה שפחות? מהלך הדרגות של 6-7-1, שירים ‘פתוחים לאפשרויות’ וכאלה שלא

אופי חדש של ליווי

ישנם הרבה אופנים שבהם אקורדים מלווים שירים, זה אחד מהם

מה קורה כשלאותו קטע בשיר מתאימים 2 אקורדים?

האם יש דבר כזה אקורד נכון יותר או פחות? ואם גילתם אקורדים קצת שונים מהמקור, זה אומר שטעיתם?
מהלך הדרגות של 6-7-1 , מוציאים משמיעה את המשך השיר, והאם תעדיפו את דרגה 5 או 7?

איזו דרגה של אקורד משנה פאזה ומכריזה על פתיחת הפזמון בשיר?

האם דרגה 6 מעדיפה להמשיך ל7 ? או דווקא לרדת ל5 ? ננסה את 2 האפשרויות, אבל ההחלטה בסוף היא שלך.
האופי המשתנה בין שירים, שירים “פתוחים לאפשרויות” ושירים שחייבים את האקורדים הכי נכונים

מוציאים משמיעה שיר שלישי, גילויים חדשים

את השיר הזה נוציא בסולם אחר, כי גם את זה צריך לתרגל. מהי היציאה הכי נפוצה מהאקורדים של הסולם, איך זה קשור למינור הרמוני, ואיך זה בא לידי ביטוי בלחן. “שיר קטן בתוך שיר גדול”

אקורדים שיוצאים מהסולם, איפה זה קורה?

גילוי חדש, יש אקורדים שיוצאים מהסולם, מהי היציאה הכי נפוצה מהאקורדים של הסולם, איך היא קשורה לסולם מינור הרמוני, ואיך זה בא לידי ביטוי בלחן?

כניסת האקורדים המז’ורים, הצצה לעוד יציאה מהסולם

הפזמון ממוסגר על ידי כניסת האקורדים המז’ורים של הסולם, שיר קטן בתוך שיר גדול יותר

בשביל השיר הבא תידרש מחשבה יצירתית במיוחד

בשיר הזה הליווי עובד בצורה יותר מתוחכמת ומרומזת, בואו נצלול עמוק, מה קורה כשאקורדים לא ‘מרוצים’ מהמקום שלהם, ואילו אקורדים מלווים את השיר בצורה אינטלגנטית יותר

מחשבה יצירתית בדרגות הסולם

מוציאים שיר משמיעה בסולם Dm , בשיר הזה הליווי עובד בצורה מתוחכמת ומרומזת יותר, בואו נצלול עמוק יותר, איך נקטלג את האקורד של הדרגה השישית ואת המעבר אליו מהדרגה הראשונה

מה עושים כשהאקורד של הדרגה הראשונה ‘לא מרוצה’ מהמקום שלו

בשירים כמו אלו, האקורדים מחליפים חלק מהלחן, ולכן האקורדים המובנים מאליהם פשוט לא ישמעו טוב, האקורדים שנמצא יהיו בעלי אמירה מתוחכמת ואינטלגנטית יותר

3 אקורדים יכולים לעבוד בחלקים מהפזמון, אבל במי נבחר?

עוד דוגמאות לאקורדים שהם בסדר והכל, אבל יש אקורדים יותר ‘חכמים’ מהם. ושוב קיבלנו זריחה מז’ורית בפזמון

מוציאים את השיר האחרון משמיעה, מגלים דפוסים חדשים

מוציאים עוד שיר משמיעה והפעם בסולם Bm, השיר הזה דווקא לא מתחיל בדרגה הראשונה, אז באיזה דרגות מתחילים שירים בדרך כלל? ואיך נשמעת דרגה 4 כשהמהלך אליה דווקא יורד ולא עולה?

מגיעים לפזמון, המהלך של דרגות 6-7-1 חוזר שוב לבקר

פזמון עוצמתי מתחיל באקורד מתוח, ואז עושה סיבוב אקורדים עם אופי מובהק, ונמנע מאקורדים ש’מכבים’ אותו. שמרו על חופש המחשבה שלכם

מה הלאה? איך תתקדמו לבד בהוצאת אקורדים משמיעה?

מה יכולות להיות הסיבות להסתבך עם זה, ואיך אני יכול לעזור, איך נחשוב על הקשר בין הלחן לבין ההרמוניה, והאם ישנם שירים שקל או קשה יותר להוציא מהם אקורדים? (כן!)
להתראות בקורסים הבאים 🙂 

התחברות לאתר

אוהבים דברים בחינם? מעל 30 שיעורים מכל קורסי הדגל שלנו מחכים לכם בגרסה החינמית, הירשמו עכשיו 🥳

בואו ללמוד את הגרסאות החינמיות של חמישה מקורסי הדגל החדשים שלנו, תיאוריה מעשית לגיטריסטים, להוציא אקורדים משמיעה, הרמוניה לגיטריסטים, מודוסים וסולמות, אלתור וקצב, יותר מ 30 שיעורים מהקורסים השונים מחכים לכם בגרסה החינמית, כולל 18 שיעורים ברצף מהקורס הראשון 

מתחילים ללמוד עכשיו, מחליטים על ההמשך אחר כך

דילוג לתוכן